2015/08/19

Ślubny tydzień - ślub księcia Alberta i księżnej Charlene

popsugar
Jak wyglądały przygotowania do ślubu Charlene Wittstock, kto był przy niej w tym ważnym dniu. Co myśli o niej Giorgio Armani, projektant jej sukni ślubnej?  


vogue
Na uroczystości weselne z okazji ślubu księcia Alberta II i byłej południowoafrykańskiej pływaczki, Charlene Wittstock, Monako przygotowało prawdziwą fetę. W piątek w sali tronowej pałacu książęcego w Monako odbył się ślub cywilny pary. Przyszła księżna od samego rana przygotowywała się na tak ważną uroczystość. Atmosfera w apartamencie hotelu Hermitage w Monte Carlo (tam Charlene spędziła ostatnie noce przed ślubem) na dwie godziny przed ceremonia cywilną bardziej przypominała piżama-party niż przygotowania do książęcego ślubu. Przyszła księżna otoczona wianuszkiem przyjaciółek i bliskich koleżanek chichotała i sączyła szampana. W tym czasie jej zaufany stylista, Stephan Alban układał jej włosy w piękny kok, a Pablo Ardizzone zajmował się jej makijażem. 

vogue  
"Czuję się dobrze. To piękny dzień. Cały kraj jest tak podekscytowany. "

Na wieszaku za nią wisiał kombinezon w niebieskim kolorze z koronkowym gorsetem, plisowanymi spodniami z szyfonu i żakiet. "Jest to efekt mojej współpracy z Karlem Lagerfeld" - wyjaśniła Charlene". "Chcieliśmy stworzyć coś, co pasowałoby do koloru moich oczu. To moja kreacja i jestem z niej dumna. Jest kobieca, ma związek z tradycją i odzwierciedla mój osobisty styl. Pomyślałam, że to miła odmiana, aby założyć spodnie zamiast spódnicy, zwłaszcza, że jestem sportowcem i zawsze miałam proste ubrania".

vogue

Wbrew doniesieniom prasy i skandalowi, który wybuchł na kilka tygodni przed ślubem, Charlene wydaje się bardzo zrelaksowana. " Byłam pływaczką przez piętnaście lat. Każdego ranka, po przebudzeniu wskakiwałam do basenu z zimną wodą. To trudne wyzwanie" - powiedziała w rozmowie na temat podejścia jakie przeniosła z zawodów pływackich do przygotowań ślubnych. "Wystarczająco dużo odpoczęłam i skupiłam się na mojej własnej przestrzeni. Próbowałam także wielu technik wizualizacji, tak aby zachować spokój w trakcje uroczystości" [Charlene wykorzystywała to jeszcze jako pływaczka na zawodach]. 

"Szkoda, że ​​te pogłoski przyszły w tak złym czasie, ale myślę, że to było zaplanowane, ktoś chciał sabotować taką szczęśliwą okazję.To kategoryczne kłamstwa. Nie będę tego udowadniać w jakichkolwiek wywiadach, wystarczą fotografie moje i Alberta ze ślubu, które pokarzą naszą miłość. One będą mówić głośniej, niż jakiekolwiek błędne i puste plotki".

vogue / Isabell z lewej i Donatella z prawej 

Druhnami Charlene zostały, duńska projektantka. Isabell Kristensen i kuzynka Alberta, Donatella Knecht de Massy. Był one integralną częścią sprawnych przygotowań panny młodej i nie odstępowały jej na krok. "Moje druhny również mają odpowiednio dobrane stroje. Obie panie są moimi wyjątkowymi przyjaciółkami, i absolutnie nie miałam wątpliwości co do wybrania ich na moje druhny".  

Charlene sama zdecydowała, ze nie będzie nosić żadnego nakrycia głowy. "Każdy je będzie miał, dlaczego więc i ja muszę?" - powiedziała śmiejąc się. 

Camilla Olsson, przyjaciółka Alberta od ponad 20 lat, była jedną z osób towarzyszących Charlene w przygotowaniach do cywilnej ceremonii. "Charlene jest taka spokojna. W rzeczywistości wpadłyśmy tutaj rano i stwierdziła, że wyglądam na zmęczoną i zaproponowała mi masaż twarzy. To taki typ dziewczyny. Zamiast myśleć o sobie, myśli o innych. Musi być bardzo wyczerpana, aż do 2.00 w nocy była na próbie ślubu, ale nalegałam, żebym ja wypiła kawę, kiedy poprosiła o kolejną dla siebie. To bardzo normalna dziewczyna. Oczywiście była zdenerwowana plotkami, bo jest bardzo czuła, ale spodziewałam się, że będzie kłębkiem nerwów. W rzeczywistości jest całkowicie spokojna i zignorowała głupoty." 

Modelka Karolina Kurkova, kolejna bliska przyjaciółka Charlene była pod ręka i rozluźniała atmosferę puszczając piosenki Coldplay. 

Wreszcie kiedy włosy i makijaż były idealne, nadszedł czas, aby założyć ubranie. Charlene przeszła do garderoby wraz z dwiema szwaczkami z domu mody Chanel, które specjalnie przyjechały do Monako z Paryża. Szybko wślizgnęła się w kostium w kolorze, od tego dnia znanym jako "Charlene Blue".  
Artizzone nałożył ostatnią warstwę szminki  i cieni "Charlene" specjalnie stworzonych dla przyszłej księżnej na ten specjalny dzień. Charlene Wittstock była wreszcie gotowa, aby po raz ostatni wejść do Pałacu Książęcego jako człowiek z ludu. 

telegraph.co.uk
amareway.org
popsugar

Trwająca zaledwie kilka minut ceremonia była transmitowana na całym świecie. Po niej para książęca pojawiła się w jednym z okien pałacu, z którego pozdrowiła zebranych i pocałowała się. 
Po tym Albert i Charlene zmieszali się z tłumem, najpierw książę wygłosił przemówienie, a późnej para osobiście odbierała gratulację od przybyłych na dziedziniec Monakijczyków.  Wieczorem odbył się koncert Jean-Michel Jarre. 

popsugar

Charlene zdjęła niebieski żakiet odkrywając piękną sukienkę bez ramiączek i założyła ślubny prezent od Alberta, nowoczesny naszyjnik, nazwany Infinite Cascade. Zaprojektował go  Tabbah Jewellers, a kształt naszyjnika ma przywoływać na myśl fale wodne. 

chinadaily.com.cn
chinadaily.com.cn
Następnego dnia odbył się ślub kościelny na wewnętrznym dziecińcu pałacu królewskiego. Wybór jak najbardziej trafny, dyktowany ilością zaproszonych gości, których nie zmieściłaby monakijska katedra.

Giorgio Armani stworzył suknię ślubną dla nowej księżnej Monako. Jak wspomina:


"Poznałem Charlene jesienią 2006 roku i od razu byłem zaskoczony jej pięknem i elegancją tworzonym przez jej atrakcyjność i wrodzoną dobroć. Pierwszy raz nosiła suknię mojego projektu na Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie w lecie 2008 roku. Od tego czasu nawiązaliśmy bliskie więzi, zarówno przyjaźni jak i zrozumienia oparte na wzajemnym szacunku".

celebitchy.com

"Bez cienia wątpliwości, Charlene to bardzo piękna, wysoka i szczupła kobieta. Jest sportowcem, a jednocześnie ma w sobie naturalną elegancję. Ubieranie jej to wielka przyjemność. Wie, jak nosić moje kreacje z nonszalancją. Wierzę, że Charlene ma idealną figurę do noszenia wspaniałych sukni, ponieważ ma idealne  kształty, piękne plecy i ramiona". 

Charlene Wittstock Prince Albert Wedding Dress
onefabday.com

"Chodziło o to, aby stworzyć zupełnie nowoczesną stylizację, bez oczywistego poczucia nostalgii. Czułem, że to właściwe, biorąc pod uwagę nieuchronne porównania do księżnej Grace i choć te porównania są oczywiście znakiem podziwu, każdy człowiek ma swój indywidualny i niepowtarzalny styl, który jest wyrazem jego czasów." - kontynuuje Armani. 


Charlene przymierzała i nosiła tę suknię przed ślubem tyle razy, ile było jej potrzeba, aby poczuła się w niej dobrze i swobodnie, na tyle, aby kiedy nadejdzie ślub założyć suknię bez nerwów, czuć się pewnie i skupić na ceremonii.  


Na uszycie suknie potrzebowano 2 i pół tysiąca godzin, w tym 700 godzin na same hafty. Wykorzystano 40 tysięcy kryształków Swarovskiego, 20 tysięcy pereł w kształcie łez i 30 tysięcy kamieni w odcieniu złota. Suknia składa się z 50 metrów jedwabiu i 80 metrów jedwabnej organzy. Nawet welon jest dziełem sztuki, wykony został z 20 metrów jedwabnego tiulu, haftowano go 100 godzin.  
  
vogue

Bukiet ślubny Charlene składał się z białych frezji, storczyków, białego dendrobium w połączeniu z liśćmi pittosporum. 

princess charlene wittstock wedding gown and bouquet
onefabday.com

Zgodnie z tradycją rodziny książęcej Wittstock nie nosiła tiary, we włosy wpięła kwiatowe spinki z diamentami. 

shefinds.com

Na przyjęcie weselne wybrała kolejną kreację projektu Armaniego z kilkuwarstwową spódnicą i kryształkami.

yebab.com

We włosy wpięła stworzoną specjalnie dla niej przez Lorenz'a Bäumer'a, Diamond Foam Tiara. Ta nowoczesna tiara, w swojej formie bardziej przypominająca ozdobną przepaskę składa się z prawie 60 diamentów otoczonych białym złotem. Największy w centrum jest ośmio-karatowy diament. Łatwo zrozumieć dlaczego Charlene wybrała taki diadem, jest nowoczesny i odwzorowuje jej osobisty styl i smak. Precyzyjne ustawienie mniejszych diamentów przywołuje nawet na myśl fale oceanu, co ma być ukłonem w stronę ojczyzny księżnej. 


Po raz pierwszy Charlene zadebiutowała jako oficjalna partnerka księcia w 2010 roku na ślubie szwedzkiej Następczyni Tronu. Romantyczna historia głosi, że Albert inspirowany i zarazem wzruszony szczęściem przyjaciółki postanowił oświadczyć się swojej wieloletniej partnerce. Również Charlene miała być zachwycona ślubem, a suknia przyszłej królowej Szwecji miała być inspiracją dla jej kreacji. 


W kwietniu 2011 roku, już jak przyszła żona Albert przybyła na ślub brytyjskiego księcia Williama i Catherine Middleton. Para pojawiła się na przyjęciu przedślubnym w wieczór przed królewskim ślubem. 


Następnego dnia para pojawiła się w Westminster Abbey na ceremonii. Dla mnie osobiście jest to nadal najlepsza i najbardziej elegancka stylizacja Charlene.


***

Mam nadzieję, że post Wam się spodobał :) Co sądzicie o kreacjach Charlene? 

11 komentarzy :

  1. Przepikne. Wygladala tak mlodo i swiezo. I miala dluzsze wlosy. Teraz bardzo sie postarzala po twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujący post, Charlene wyglądała pięknie

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ukochana suknia ślubna<3

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezapomniane dni! Moim zdaniem Charlene wyglądała cudownie, nic nie można zarzucić jej kreacjom. Zdecydowanie mnie zachwyciły. Notka super, potem przeczytam kilka ostatnich, już się cieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy są jakieś zdjęcia Charlene w innych tiarach?

    OdpowiedzUsuń
  6. jak dla mnie suknia ślubna Charlene jest jedną z najładniejszych jakie pojawiły się na ślubach królewskich, a strój ze ślubu W&K jest przepiękny. zgadzam się, że była to jej najlepsza stylizacja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chrlene kiedys wyglada lepiej i miala lepszy styl...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn. kiedy? Zanim wyszła za mąż ubierała się kiepsko więc może podaj przykłady!

      Usuń
    2. Na przykład te kreacje ze ślubu Vic i Daniela czy Williama i Kate, które są w poście.

      Usuń

Ronnie "zbuntek"